Sara Noelani Müller

sara.noelani.muller

er frilans kritiker bosatt i Trondheim og har i hovedsak skrevet for Babel og ArtSceneTrondheim. Müller er utdannet kunsthistoriker med grunnfag i litteratur ved Universität Zürich 2001 og Master i kunsthistorie fra NTNU 2007. I sin masteroppgave undersøkte hun forholdet mellom form, virkelighet og utopi i utvalgte verk av Thomas Hirschhorn, ved å se dem i lys av Kurt Schwitters "Merzbau" og Joseph Beuys begrep om "sosial skulptur".

Artikler av denne skribenten

  1. Om steder, tomhet og tilhørighetKritikk (24.05.2018 10:14)
  2. Forførende besværligKritikk (22.09.2013 09:32)
  3. Eventyrlige bølger Kritikk (12.03.2013 07:58)
  4. Gender TalesKritikk (20.09.2012 08:28)
  5. GravemaskinpoesiKritikk (26.04.2012 18:53)
  6. Inkluderende, avslørende kasinokunstKritikk (06.11.2011 18:31)
  7. Gamle streker i ny draktKritikk (21.09.2011 07:50)
  8. Tilsløringer og abstraksjonerKritikk (20.06.2011 13:34)
  9. Forflyttninger Kritikk (27.04.2011 14:10)
  10. Det mørke og det vakreKritikk (26.02.2011 13:32)
  11. Sårbar salighetKritikk (09.12.2010 20:05)
  12. Kontrollert TilfeldighetKritikk (01.11.2010 21:04)
  13. Månestråler og oppstandelseKritikk (28.05.2010 14:44)


No Comments

Closed for comments.


Subscribe to comments RSS Feed